Radio Netherlands Worldwide

SSO Login

meer inlog mogelijkheden:

Close
  • Facebook
  • Flickr
  • Twitter
  • Google
  • LinkedIn
Home
Maandag 13 februari | Wereldomroep.nl is de website voor Nederlandstaligen in het buitenland, expats en emigranten.
Joran van der Sloot
Map
Lima, Peru
Lima, Peru

Moeder Joran: als hij schuldig is, zoek ik hem niet op

Gepubliceerd op : 23 juni 2010 - 9:25 am | door Peter Hooghiemstra (Foto c. EPA)
Lees meer over:

De moeder van Joran van der Sloot heeft openlijk over haar zoon gesproken in een uitgebreid televisie-interview met RTL. Hij is een psychiatrische patiënt, zegt Anita van der Sloot. Zij blijft geloven dat hij onschuldig is aan de moord op de Peruaanse Stephany Flores Ramírez.

In het gesprek met RTL vertelt Anita over de jeugd van haar zoon op Aruba en laat zij kinderfoto's van hem zien. Ook gaat het over een vriendinnetje dat het uitmaakte: 'Joran was daar toen helemaal kapot van. Hij kon er haast niet mee omgaan'.

Depressief
Volgens haar werd Joran erg depressief na de dood van zijn vader. Advocaat Paul van der Sloot overleed in februari aan een hartaanval. De traumatische ervaring heeft Joran veranderd, zegt Anita. Hij is 'een psychiatrische patiënt met een persoonlijkheidsstoornis'.

Mevrouw Van der Sloot is bang dat Joran zijn leven niet zeker is in de Miguel Castro Castro-gevangenis in Lima.

Gevangenisbezoek
Anita van der Sloot gelooft nog altijd dat Joran onschuldig is. Volgens haar zou 'de Joran die ik ken' nooit een vinger naar een meisje uitsteken. Iemand die hem bedreigt of bedriegt, zou hij wel 'op z'n smoel slaan', maar hij is 'geen verkrachter en geen moordenaar'. Maar, zegt zij, mocht toch blijken dat Joran schuldig is, dan gaat zij haar zoon niet opzoeken in de gevangenis.

Nieuwszender CNN heeft gemeld dat Stephany Flores Ramírez is gevonden met een schedelbreuk en ernstige verwondingen aan haar gezicht en nek. Ook zijn sporen van wurging gevonden. Dat komt overeen met de verklaring die Joran heeft afgelegd tegeover de Peruaanse autoriteiten.

Natalee
In het interview met RTL spreekt Anita van der Sloot ook over Natalee Holloway. Het Amerikaanse meisje verdween in 2005 op Aruba, haar lichaam is nooit teruggevonden. Jorans naam wordt nog altijd genoemd in deze zaak. Een bekentenis die hij deed, heeft hij later ingetrokken.

Anita vertelt hoe het eiland na de verdwijning van Natalee 'letterlijk belegerd' werd. 'Overal was familie van Natalee en het eiland hing vol met affiches. Toen ik die zag dacht ik: dat meisje is weggelopen vanwege familieproblemen. Ze wilde gewoon verdwijnen. Ik vond het allemaal vreselijk. Ik heb echt geprobeerd om met de moeder te praten. Had haar een knuffel willen geven en een arm om haar heen willen slaan. Maar wij waren bij voorbaat schuldig, dat was erg moeilijk. Er is ook letterlijk gezegd: 'wij gaan jullie familie kapot maken'.'

Integer
Over de rol die haar echtgenoot Paul in de verdwijningszaak zou hebben gespeeld, zegt Anita van der Sloot: 'Mijn man was heel integer. Iedereen dacht dat hij betrokken was, maar als Joran echt schuldig was geweest, dan had hij 'm aangegeven. Zo was Paul.'

Gerelateerde artikelen

Reacties en discussie

fon 12 juli 2010 - 4:54 pm / nederland

wanneer houden we eens op met te oordelen over iemand waar we niet van weten of hij schuldig is... EN WAT ER PRECIES MET DIE PERSOON AAN DE HAND IS.daar komt nog bij we weten onderhand met zijn alle in onze wereld bijna dat alle shit komt door verslaving aan drugs gokverslaving alcoholverlaving... etc.waar blijven de mensen die er voor geleerd hebben om te vertellen aan de wereld dat de eerste verschijnselen van een verslaving liegen en gedrags veranderingen met zich meebrengt... een ziekte waar je misschien heel je leven last van hebt.hallooo wakker worden...als joran de eerste keer niet was opgejaagd door de media en een goeie behandeling gehad had was dit nu misschien niet gebeurt.

P. Dante 27 juni 2010 - 2:27 pm / Nederland

In de voetbalwedstrijd Brazilie – Ivoorkust werd een doelpunt gemaakt waarbij het vermoeden bestond dat er hands werd gemaakt. De scheidrechter had het niet goed gezien en vroeg aan de speler of hij ‘hands’ maakte. Neen zei de speler.
De commentator sprak toen de dramatische woorden: “dat zou ik ook zeggen haha”
Hierin ligt het Joran drama besloten.
In onze maatschappij is: “alles mag zolang ze je niet kunnen pakken” geaccepteerd gedrag geworden.
Zo mooi als het zou zijn geweest als die speler tegen de scheids had gezegd: “U heeft gelijk ik maakte hands” zijn collega spelers, de tribune, zijn landgenoten zouden hem tot nationale verrader hebben bestempeld, terwijl hij eigelijk gewoon super sportief en eerlijk was.
Zulk gedrag, open en eerlijk zou beloond moeten worden.
Joran is een product van onze huidige maatschappij. Je mag door rood rijden als je maar niet geflitst wordt. Hardrijden is OK maar je moet wel op de flitspalen letten.
Als voetballers een tegenspeler verrot schoppen, steken ze hun armen in de lucht in een gebaar van onschuld, terwijl ze bete weten. Ze hopen dat de scheids niets gezien heeft en ze ermee weg kunnen komen.
Wie in NL die wordt aangehouden door de politie zegt gewoon: “mijnheer u heeft gelijk, ik reed te hard, ik zat te bellen, enz. Het spijt me”?
Ontkennen/liegen is standaard geworden.
Joran is het product van onze maatschappij. Alles kan/mag als je maar niet gepakt wordt.
Dat Joran ‘niet gepakt kon worden’ in de Holloway zaak gaf hem ongetwijfeld een gevoel van superioriteit. “mij kun je niks maken, je kunt toch niks bewijzen”.
Mijn eerdere stuk over schuld en schaamte van de ouders gaat juist daarover.
Kinderen kunnen (ernstige) fouten maken, daar zitten ouders niet op te wachten, maar als het gebeurd dienen ze alert te zijn.
Een zoon die na zo’n ernstig incident als de Holloway zaak (schuldig of niet schuldig) met bravour naar buiten komt heeft ernstig hulp nodig.
Het eerste vangnet zijn en blijven de ouders.
Ik heb tot op heden noch bij Joran, noch bij de ouders enig gevoel van schaamte gezien.
Een schaamte gevoel wat je moet hebben om te zorgen dat zulks niet/nooit meer gebeurd.
De rechtsorde in Nederland bestaat niet bij de gratie van oplettende politie agenten en opsporingsambtenaren.
Een veilige gemeenschap bestaat uit het onderling vertrouwen dat we er allemaal gezamenlijk en individueel voor proberen te zorgen dat u en ik veilig over straat kunnen.
Dat betekent dat we elkaar behoeden voor kwaad, dat we de buurman bellen als onze zoon de ruit heeft ingetrapt met zijn bal, en dat we rustig rijden in de woonwijk uit respect voor andermans kinderen, dat we ons juist WEL druk maken om wat onze kinderen uitvreten.
Zonder die zorg wordt, of is onze maatschappij geworden tot ik voor mezelf en de rest kan…
Joran is ontspoord, maar de ouders van Joran is ontegenzeggelijk te verwijten dat ze Joran onvoldoende waarden en normen hebben bijgebracht, maar erger nog, dat ze niet hebben ingegrepen toen ze zich realiseerden dat hun zoon geen enkele vorm van schaamte had na zijn confrontatie met de grenzen die wij stellen in onze maatschappij.
Joran en mevrouw van der Schoot zouden er goed aan doen om aan rechter, nabestaande en samenleving een gevoel van schaamte kenbaar te maken.
Schaamte is een vorm van ontwikkeling, van beschaving, het fundament waarop een veilige, vertrouwde samenleving is gebaseerd.
Wanneer schaamde u zich voor het laatst?
P. Dante

leor 25 juni 2010 - 5:59 pm

Vreemd, iemand die die media allemaal niets vind. Zich wel prostitueerd met haar pseudo interlekt, in de telegraaf voor geld om een betere advocaat twe kunnen betalen.Tegen alle morels van Immanuel Kant in samen met haar onbeheersbare zoontje. Dat zoontje over vier jaar vrij en van film rechten zeker verfder rotzooien. Mensen die van Boxtel tot overal waar ze zijn moeten procederen en dat als levens waarde zien. Ik oordeel of veroordeel niet maar kijk alleen. Nathalie uitbuiten voor geld, voor vrijheid, we zullen zien.

Anonymous 25 juni 2010 - 12:35 pm / Suriname

Joran is een PHSYGOPAAT!!!

Cirine 25 juni 2010 - 3:25 pm / Nederland

Met grote letters nogwel,misschien zelf ook een beetje!!!

Cirine 25 juni 2010 - 4:47 am / Nederland

Oordeelt niet,opdat gij niet geoordeeld wordt,want met het oordeel,waarmede gij oordeelt,zult gij geoordeeld worden,en met de maat,waarmede gij meet,zal u gemeten worden.
Ik wil dit alles wat er is gebeurd niet goedpraten,maar bedenk wel dat degene die hier zo hard oordelen het jullie kind was geweest,ik vraag je af hoe jullie dan zouden reageren?

Petra 27 juni 2010 - 12:39 am / Amerika

Dat hangt ervan af of ik een Christen of een Atheist ben.

Cirine 27 juni 2010 - 9:32 pm

Nou nou pffffff,als je een Atheist bent is het helemaal slecht met je gesteld,dan ben je duivels!!!!

Anoniem 25 juni 2010 - 1:18 am / Suriname

Jammer dat moeder Anita waarschijnlijk nooit van het volgende heeft gehoord:

'Buig het boompje als het jong is!'

'Te yu kweki woron, yu sa si aboma (sneki)'

Surinaamse odo: Als je het kwaad niet meteen de kop indrukt, zal je nare gevolgen daarvan ondervinden. Veel sterkte!

Moeder. 25 juni 2010 - 1:00 am / Suriname.

P. Dante...................De spijker op de kop geslagen.!

u.verburg 24 juni 2010 - 9:31 pm / NL

De verborgen camera toonde dat hij een rotzak is toen hij Thaise schoolmeisjes aan pooiers probeerde te slijten met het verkoopargument dat hij ze zelf even had voorgeneukt en okay bevonden. Dat was niet de Joran waar Anita het over had.

Magda 24 juni 2010 - 4:09 pm / Nederland

Pfffffffffffff

Frida 24 juni 2010 - 3:33 pm / Nederland

Mevrouw van der Sloot, het raakt me dat u zegt 'Als ie het gedaan heeft zoek ik hem niet op in zn cel'
U blijft moeder en zoon..en stel dat hem echt iets overkomt daar..dan krijgt u misschien spijt dat u hem niet heeft opgezocht..
Hoe verschrikkelijk het ook allemaal is..het lijkt me dat u hem beter juist wel kunt bezoeken zodra dat mogelijk is.
Trek u op dat moment maar even niets aan van de media,en miljoenen mensen met een mening..en de ernst van alles.
Maar bezoek uw zoon!..als moeder en zoon..wat tijd doorbrengen, het mag vast heel kort in zo'n gevangenis..dus neem die minuten..
Echt hoor..en juist als u van mening bent dat ie ziek is..geef dan het goede voorbeeld..veel geesteszieken worden uitgekotst door de maatschappij..terwijl als kind iedereen voetballer/brandweerman/gitarist wil worden..en bijna niemand crinmineel/drugsdealer/moordenaar..
Het is, hoe erg ook..ook een kwestie van bad luck..sommigen krijgen kanker of komen onder een bus..sommigen hebben good luck blijven gezond van lijf en leden tot oudere leeftijd..en sommige mensen zit het in hun hoofd niet mee..
Hoe erg het ook is dat daar andere mensen de dupe van worden..
Echt mevrouw van der Sloot:blijf moeder en zoon!! Als u wat steun nodig heeft voor dat idee: lees de bijbel,praat met mensen erover, ontmoet moeders in hetzelfde schuitje..weet ik veel...
Maar hoe erg alles ook is..bij een ander soort ziektebeeld zou u ook langsgaan bij uw zoon..[met bloemetje en fruitmandje..nou,alla ,laat dat desnoods achterwege in dit geval :) ]
Heel veel Sterkte voor u.

Missbird 24 juni 2010 - 2:06 pm / Nederland

Mevr. van de Sloot en Joran: HOU VOL ! En troost je: er komt gerechtigheid.
Ik leef met jullie mee, ik vind het verschrikkelijk allemaal.
Joran een beest ? De media zijn beesten, kijk eens wat ze Joran en zijn hele familie aan gedaan hebben !

iemand 7 juli 2010 - 7:50 pm / nederland

elk blog over Joran daar is mevrouw Ooievaar / MISSBIRD....... Elise heeft toch gelijk gekregen!!! Succes verder met je verdediging voor Joran!!!!

mommy 24 juni 2010 - 3:36 pm / NERDERLAND

IS TE HOPEN JA DAT ER GERECHTIGHEID KOMT
EN VOOR MEVR VAN DER SLOOT VIND IK HET ZIELIG DAT ZE NU BEDREIGT WORD ENZO WANT TENSLOTTE KAN ZIJ ER NIKS AAN DOEN WAT HAAR ZOON HEEFT GEDAAN
MAAR WAT JORAN BETREFFT DAAR HEB IK GEEN GOED WOORD VOOR OVER

Kitty50 24 juni 2010 - 1:45 pm

De beste opvoeders staan aan wal. Neem van mij aan dat het in deze tijd niet mee valt. Ik voel mijn kind onder me wegglijden.. Ik probeer met hem te paten.. Ik heb hem nu zover dat we naar maatschappelijk werk gaan, de eerste stap is gezet..
Ik heb hem keer op keer als die in de shit zat geld gegeven..Ik weet ook niet of ik daar goed aan doe , de een zegt, laat hem vallen pas dan leert die op eigen benen staan.GEEF GEEN GELD MEER.. !
Maar een moederhart kan dat niet zo goed.

Wanneer help je je kind, door hem te laten vallen zodat die echt in de shit komt en wel moet werken .. Of maak je het erger en gaat die stelen om aan geld te komen.. Ik weet het niet meer .

Anonymous 24 juni 2010 - 1:17 pm

hou toch eens op met die beschuldigingen naar de familie toe.Zij hebben het al zwaar genoeg gehad.Jullie hebben geen idee wat zoiets met de familie doet. oordelen is zow makkelijk..voed eerst je eigen kind maar goed op en houd hem uit de gevangenis.Als dat lukt praten we verder.

freek 24 juni 2010 - 4:35 pm / Nederland

Waarom moeten de beschuldigingen ophouden.
Joran doet niets anders dan liegen bedriegen en afpersen en dan zegt de familie het is zo een lieve jongen die geen vlieg kwaad doet.
De feiten spreken voor zich en Joran kan maar beter eens beginnen de waarheid te vertellen dat zou ook beter zijn voor zijn familie waar hij zelf ook geen medelijden mee heeft.
En hoe zwaar denkt u dat het is voor de familie's van Nathalee en Stephany, maar ja er is nu eenmaal altijd wel een groep mensen vooral in Nederland die het opnemen voor criminelen en herrie schoppers vanwege een slechte jeugd en kansloosheid en daarbij aan voorbijgaand aan het blijvende leed van de slachtoffers en nabestaanden.
Een gevangene komt na verloop van tijd weer vrij en word met een feestje thuis weer onhaald, een dode blijft dood en de nabestaanden hebben nooit meer een feest.
Joran wil in ruil van overplaatsing naar Aruba vertellen waar het lichaam van Nathalee licht hoe kan hij dat vertellen als hij onschuldig is dus in Peru zit Joran op de perfecte plaats en niet zoals in Nederland met kleuren televisie en elke avond een nachtzoen.

Anonymous 24 juni 2010 - 12:53 pm / NL

Hallo ook ik ben het met P Dante. Mijn ouders hebben ook de deur dicht gedaan en dat was voor mij wel een Klap in het gezicht. Ja ik was in de ogen van mijn ouders ook een lieve jongen, maar ze zagen niet hoe ik me werkelijk voelde. Dit hebben mijn ouders en ik ook nooit , naar mekaar toe, duidelijk kunnen maken omdat je opdat moment afstand/afscheid van mekaar neemt. Als er toen actie was ondernomen dan was het misschien nog goed gekomen maar dat gebeurde niet meer en heb sinds dien mijn ouders niet meer gezien, (pa rip) Het ligt dus wel degelijk bij de ouders/kind.

Tevens vindt ik de opmerking van de Familie Holloway frapant, Citeer: Er is ook letterlijk gezegd: 'wij gaan jullie familie kapot maken'.' als dat zou is en dit bekend is bij justitie dan zijn er weldegelijk twee senario's. Of Joran is ze gek geworden nadat zijn eerste vriendinnetje het uit maakte dit nooit heeft kunnen verwerken. En dat Joran nu alle meisjes straft voor wat zijn vriendinnetje hem heeft aan gedaan. Of het is toch de Fam Holloway die nu een smerig spelletje gaat spelen om op deze manier de Familie vd Sloot nu een hak te zetten. Want wees nou eerlijk als er een corrupt land is dan is dat wel de VS. Maar ook in Zuid Amerika kunnen ze er wat van. De schuldige zal gestraft worden want die persoon zal zijn leven lang slapenlosenachten hebben. Zowel Joran en/of Holloway.
Dat Nathalee Holloway niet graag thuis was is wel duidelijk want als je als jonge meid met deze jongens meegaat dan is er wel degelijk iets aan de hand. Neem mezelf ik vluchte ook naar plekken waar mensen komen met de zelfde problemen, familie ,geld, huis, werk. Er zijn ermaar weining die rechtstreeks naar een huisarts/ of maatschappelijk werk gaan. Veel mensen denken nee mijn zoon/dochter doet zoiets niet die verteld ons alles eerlijk. En dit is nou net de grootste fout die ouders maken. Kinderen vertellen niet alles en waarom niet omdat ouders dit de kinderen aanleerd. We herkennen dit allemaal wel. Er waren thuis vast wel eens gesprekken die nooit compleet verteld werden want als je als kind vraagt hoe/wat is er gebeurd dan willen ze daar niet over praten. En als een ouder dan wat wil weten van hun kind dan moeten ze niet denken dat het kind het dan zegt, want pa/ma heeft ook een geheim voor hun kind. Dus wees open en eerlijk in relatie of familie dat bespaard een hoop ellende. Praat met je kinderen over je eigen jeugd en als er dan tranen vallen dan is dat zo maar je voelt je dan wel veilig bij die persoon en dan heb je iemand met wie je vertrouwelijk kunt praten.

zo denk ik erover.

Pa R.I.P ma toch bedankt voor alles

PS zolang niet bewezen is dat Joran schuldig is blijven ze hem 24 uur bewaken. Zodra de uitspraak, SCHULDIG luid, dan gooien ze hem bij de andere gevangenen en dan ben ik bang dat het Jorans laatste uren zijn. Oog om Oog Tand om Tand.

mommy 24 juni 2010 - 3:48 pm / nederland

hoezo als joran het gedaan heeft dat is toch overduidelijk
je gaat niet voor janlul bekennen zelfs niet als je onder druk staat en daarbij komt
dat hij stefanie ook vermoord heeft dus dan zou hij nathalee ofzo ook wel vermoord hebben
voor mij mogen ze hem daar houden voor de rest van zijn leven

Anonymous 22 mei 2011 - 2:53 pm / NL

If you are a mother... I fear for your children..

Kitty50 24 juni 2010 - 11:39 am / Nederland

Wat een geklets dat de oorzaak bij de ouders ligt. Ik heb zelf een gokverslaafde zoon, Hij is behoorlijk aan het ontsporen, We doen er alles aan om hem op het juiste pad te krijgen.. Hij liegt alles aan elkaar. Zit iedere keer in geldnood. Leent van mensen uit zijn omgeving. Hij verpest ieder baantje . We lopen nu bij maatschappelijk werk. Zelf erkent die zijn probleem niet.. Hij is 23, we zijn al 8 jaar met hem bezig.. Slapeloze nachten.. Durf niet op vakantie etc etc etc.. Mijn andere zoon van 25 heeft een vriendin een hypotheek, een baan... Functioneert normaal . Komt uit hetzelfde nest.. Waarom de ouders de schuld geven... ongelofelijk .. Mensen hebben geen idee wat kinderen ouders kunnen aandoen . Moet ik hem aan zijn haren naast me op de bank zetten dan, hem achtervolgen ?

natuurlijk moet Joran vastzitten. Maar geef niet de ouders de schuld van de daden van de kinderen.

Een radeloze moeder ) - :

fon 12 juli 2010 - 5:05 pm

Ik begrijp je helemaal...heb ook een zoon van 23 en ook al 8 jaar bezig...

Anonymous 25 juni 2010 - 8:58 am / nederland

ik durf te wedde dat je zoon van 23 echt wel iets heeft meegemaakt waarom hij zo buitensporig gedrag toont. En je kunt wel denken met de een is het goed en is normaal. Je andere zoon is ook NORMAAL alleen met een kleine verslaving. Als u zelf niets goed doet of kunt doen in het leven, is een verslaving een makkelijke uitweg, ik kan maar 1 ding zeggen dat uw zoon ontzettend onzeker is over zichzelf.
Ik begrijp hoe mensen zich kunnen voelen ik heb het zelf echt niet makkelijk, maar het grootste probleem zijn mijn ouders. vraag hoe je zoon zich voelt en begrijp hem ook u bent tenslotte ook jong geweest, wat voor u nu niet veel betekend, kan voor hem heel wat zijn. Maar wens u veel kracht en energie toe, want ook als ouder heeft u het niet makkelijk en snap ik u ook maar al te goed. grtzz anonymous

Kitty50 25 juni 2010 - 1:03 pm

Dat klopt, Kanker heeft hij gehad.. en ja hij is ook onzeker. Maar praten met mij vind die lastig. Ik doe mijn best hem te begrijpen.. Hou van die jongen en zou mijn leven voor hem geven indien nodig.

mommy 24 juni 2010 - 3:56 pm

daar ben ik het wel met je eens het ligt ook niet altijd aan de ouders

maar soms denk ik dat het wel gedeeltelijk bij de ouders ligt
een kind word uiteindelijk gevormt hij of zij word niet zo geboren
meestal kun je ook wel zien dat het bij bepaalde gezinnen gebeurd niet lullig bedoeld overigens
want ik ken jullie gezins situatie niet maar meestal ligt het ook wel een de vrienden krijng waar ze mee omgaan en ik denk dat ouders dat heel goed moeten nagaan met wie ze omgaan enzo

sandra 56 24 juni 2010 - 12:02 pm / nederland

Ben het helemaal met je eens onze jongste zoon is verslaafd geweest aan drugs we zijn door een heel diep dal gegaan en hebben hem laten vallen. Vanaf zijn 17 de tot 22 jaar toen hij 20 was hebben we hem de deur dicht gegooit ook dat was weer niet goed volgens andere mensen van dan zeiden ze het is toch je kind.Ben ontzettend blij dat we het wel hebben gedaan van hij is nu van alles af ook van zijn schulden. Hij is nu 27 en werkt weer en komt normaal weer bij ons thuis maar ik hou hem in de gaten. Onze andere zoon getrouwd eigen huis 2 kinderen zeg mij maar hoe dit kan. Ik denk zelf je hebt gewoon heel veel pech maar dit kan iedereen overkomen. Heeft niets met opvoeding te maken. En ik vind ook dat Joran zijn straf moet hebben maar wel menselijk.Ik wens jou kitty heel veel sterkte en wijsheid toe.

fon 12 juli 2010 - 5:15 pm

hoe is hij van zijn verslaving afgekomen?

Kitty50 24 juni 2010 - 1:46 pm

Dank voor je reactie , het valt allemaal niet mee.
Maar als ik jouw verhaal lees, is ook goedgekomen..

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.

Meer informatie over formaatmogelijkheden

VOLG DE WERELDOMROEP OP FACEBOOK

Aanbevolen video's

Schaatsen, omdat het moet!
Elfstedentocht of niet, Nederland staat dezer dagen massaal op het ijs. De...
Er-op-uit (1): de Mergelland route in 1969
Het rijke televisie-archief van de Wereldomroep bevat honderden uren...
Radio Nederland Wereldomroep © 2011